Tloušťka nebolí

10.02.2010 19:39

…mi říkával můj manžel, když jsem se trápila se svými tukovými polštáři. V tu chvíli mi v hlavě proběhla série obrazů lidí s různými nemocemi a problémy a uvědomila si, že mít pár kilo navíc je opravdu malichernost.

Na chvilku mi to vždy pomohlo, ale po nějaké době se mi ten pocit opět vrátil. „Každá žena chce přece vypadat hezky a dobře se cítit“, ale s těmi pár kily navíc mi to prostě nějak nešlo.

Zkoušela jsem různé diety, změnu stravy, cvičení, vizualizace,..., ale účinek byl minimální. Moje intuice mi však, čím dál silněji dávala najevo, že toto prostě není ono, že je potřeba jít více do hloubky a podívat se na tu pravou příčinu a odstranit ji navždy.

Rozhodla jsem se tedy, že se začnu více věnovat svému tělu a budu poslouchat jeho zprávy. 

Tloušťka obecně symbolizuje obranu vůči vnějšímu světu. Když jsem se v meditaci na sebe ladila, vnímala jsem na sobě jakýsi krunýř nebo brnění, které mě chrání od okolního světa. V tu chvíli jsem si uvědomila, že žádné cvičení ani diety mi opravdu nepomůžou a že jedině já můžu rozhodnout, zda ten krunýř odstraním a přijmu svět okolo sebe a tím i sama sebe a nebo si budu dál tvořit ochranný štít.

Najednou mi došlo, že nestačí jen produchovňovat svou mysl, ale že je potřeba zharmonizovat i své tělo a pak to vše propojit. Naše těla nám nebyla dána jen tak nadarmo. Měli bychom si jich vážit a užívat je s láskou a úctou a nezapomínat o ně pečovat. 

Začala jsem naslouchat svému tělu a těšila se, kam mě zavede. První mi přišla do cesty Hatha jóga s úžasnou lektorkou Terezou Cíchovou. Po pár hodinách soukromých lekcí jsem věděla, že tohle je přesně ono, co moje tělo potřebuje. Po cvičení jsem se vždy cítila celistvá, zharmonizovaná a zklidněná.

Další zpráva od mého těla přišla hned záhy. "Potřebuji se ještě trošku pročistit", říkalo mi. "Dobře", řekla jsem si a neuplynulo ani pár dnů a do cesty mi vstoupily bylinky od Energy. Pomáhají jemně detoxikovat jednotlivé orgány a postupně harmonizovat celé tělo. Co se mi ale na nich nejvíce líbilo, že jsou z bylinek, které rostou u nás. Moje tělo taky vyrostlo v našich podmínkách, tak by si mohli vzájemně dobře rozumnět :-)  

Spolu s očistou těla se mi otvíraly různé nedořešené strachy a postoje k životu a k sama sobě a začalo mi docházet spoustu souvislostí. Odlupovala jsem své strachy jako šlupky z cibule a posílala je všechny pryč. Jednou ráno, když jsem se chystala do práce, jsem si uvědomila, že oblečení mi je nějaké volnější. Říkala jsem si: „to není možné, vždyť jím normálně, tak jak bych mohla zhubnout?". Ještě větší překvapení jsem zjistila na váze. Za poměrně krátkou dobou asi 2 měsíce jsem zhubla 8 kg a dostala se na váhu, kterou jsem měla před 10 lety. To bych si ani ve snu nepředstavila, že se mi to povede tak rychle a bezbolestně.....a navíc, jsem v tu dobu tloušťku vůbec neřešila. 

Teď už vím, že sníst čokoládu automaticky neznamená ztloustnout. Takže si klidně dopřávám a opravdu nepřibírám.

Nyní cvičím jógu každé ráno 10 minut. Pomáhá mi probudit se a nastartovat organismus k činnosti, obzvláště v tomto chladném počasí. Lépe snáším zimu a celý den se cítím dobře jak po těle, tak po duši. Zjistila jsem, že 10 minut denně úplně stačí a výsledky jsou opravdu veliké. Už po pár dnech na sobě cítíte změny, takže vás to motivuje nepřestávat. Poslední dobou si říkám, že jsem se asi stala na józe závislou…....ale proč ne, tahle závislost mi není na škodu ....a uvidíme, kam mě tělo zavede příště.

Ráda si dopřávám masáž nebo relaxaci a nebo třeba procházku v lese s naší fenkou Barčou. Občas i nicnedělání je moc fajn.....ale na to mi už moc času nezbývá :-).

Teď už vím nejen to, že tloušťka opravdu nebolí, ale že už není potřeba se kvůli ní trápit. Stačí poslouchat své tělo a ono vám samo ukáže tu správnou cestu.

A jakou máte zkušenost vy? Budu ráda, když se s námi podělíte v diskuzi.

Autorka: Katka

Zpět