Moje (ne)dokonalost

10.09.2008 12:26

Usilujeme o to být dokonalé manželky, matky, partnerky, kolegyně, kamarádky,…, ale proč vlastně? Je to opravdu to jediné, co nám přinese štěstí a naplnění v životě?

Z počátku jsem si myslela, že ano a říkala si, že až budu dokonalá, tak to bude úžasné pro mě i pro mé okolí. A budu konečně šťastná.

Vrhla jsem se tedy cíleně na své nedokonalosti a začala je zdokonalovat. Postupem času se mi podařilo spoustu z nich vyřešit, ale zase se objevily jiné a já zjistila, že tato cesta ke štěstí opravdu nevede.

Začala jsem tedy přemýšlet, jak to s tou dokonalostí je. A pak mi to najednou začalo docházet.

Život na Zemi není o tom, abychom jej utvářeli k dokonalosti s dokonalými lidmi, protože život sám o sobě už dokonalý je. 
Ale jde o prožívání a poznávání rozmanitostí života, zažívání radosti i starostí, úspěchů i neúspěchů, poznávání nových věcí, třeba i klopýtnutí nebo zvládnutí úkolu na poprvé skvěle.

Všechno je to o tom zjistit, jak vlastně život funguje, prožít si každý krok v životě jako úžasnou příležitost poznání obou protipólů. Kdybychom měli jen ideální svět a nikdy si neprožili třeba smutek, tak bychom nevěděli co je radost, neviděli ani necítili bychom ten rozdíl.

Přijměme svoji nedokonalost a žijme život v radosti z prožívání.

Autorka: Katka

 

Zpět