Menstruace jako dar

08.01.2009 23:03

Menstruace, menzes, měsíčky,…kdo by ji neznal? Potká snad každou zdravou ženu.

A co vlastně znamená? Je symbolem, či oslavou ženství? Plodnosti?

Jak je námi ženami vnímaná?

Často odmítaná nutnost, nespravedlivost. Neochota až odmítání být ženou, partnerkou, matkou.

Neustále máme možnost akceptovat vlastní ženskost, přijmout všechny šance, které poskytuje ženství. Chápat menstruaci jako dobu hájení a zotavování, jako očistný rituál.

 

Pro ženy je důležitou a často přehlíženou vylučovací cestou v období pohlavní zralosti. Je to přírodní pouštění žilou a je dobrou možností, jak z těla vyloučit všechno, co už organismus nepotřebuje. To, že se touto cestou vylučují přebytečné částečky tkáně děložní sliznice, je obecně známo. Méně se ví o tom, že menstruace je výborný způsob jak tělo osvobodit od negativních emocí, zejména hněvu, zloby a vzteku. To jsou emoce, které patří játrům a játra podle tradiční čínské medicíny řídí menstruaci.

 

Naše tělo pracuje v nejvyšší míře inteligentně, tak by bylo podivné, kdyby právě takovou výhodnou možnost detoxikace vynechalo.

V tomto měsíčním detoxikačním procesu pravděpodobně spočívá i podstatný důvod, proč se ženy dožívají zřetelně vyššího věku.

Očistu těla pomocí menstruace můžeme podpořit tepelnými podněty, např. teplými zábaly nebo jednoduše ohřívací lahví na oblast podbřišku.

 

Když odchází z těla během menstruace děložní sliznice, končí jeden z mnoha životních cyklů ženy. Jaký byl? Překotný, nedočkavý? „Už aby to bylo za mnou!“ jsou-li pocity ženy obdobné, může přijít menstruace dříve než za 28 dnů. Je-li smýšlení ženy váhavé a pasivní nástup menstruace se může zpozdit a cyklus prodloužit. Opožděná a dlouhá perioda může být na základě strachu z plodnosti a sexuality. Silná, dlouhá a bolestivá menstruace může znamenat moc aktivní život, anebo poukazovat na časté a nemoudré pitvání se v dávnějších bolestech a zklamáních.

Častěji to postihuje ženy, které vynakládají při plnění každodenních úkolů hodně fyzických a psychických sil. Za svou „dřinu“jsme pak málo kdy pochválené a oceněné a tak jsme zklamané a nespokojené. Skoro žádná radost, ale o to víc povinností.

 

KAŽDÁ ŽENA snáší toto období jinak. Jedna má veliké bolesti, že se sotva hýbe a druhá nepociťuje nic, jenom trochu únavy. Menstruace je náročná operace fyzického těla, která s sebou nese i duchovní zatížení. Jako by se tělu stýskalo za odcházejícím vajíčkem, které nebylo oplodněno a nedošlo k početí nového potomka. Každá žena vnímá tyto impulsy po svém. Proto jsou některé ženy během měsíčků téměř vyřazeny z života a trápí je bolesti. Dost často se po porodu vše mění a žena má pravidelnou a bezbolestnou periodu, nebo je to přesně naopak.

 

V jedné knížce jsem našla skvělý „babský recept se srdcem plodnosti“:

Během menstruačních bolestí si žena napustí vanu vlažnou vodou a nalije do ní trochu kravského mléka. Mléko nese informaci daru života potomkům, a může spolu s vodou přinést do lidského těla uklidnění. Žena se pak svleče donaha, lehne si na záda a rukama si natře med do pomyslného srdce plodnosti. To začíná nad prsy a končí u dělohy. Jednoduše si medem namaluje na své tělo veliké lepkavé srdce. Po chvilce uvolnění, ve kterém prosí med, aby ji předal svou pozitivní energii, se odebere do vany s vodou a mlékem, kde leží 10-15 minut.

 

Med je nabitý energií Slunce a dokáže naše nepochopení a negativní energie rozhýbat tak, aby je vlažná voda s mlékem dokázala vstřebat a odplavit.

Tato metoda je vhodná pro mladé ženy, které trápí nepříjemné menstruace, ale i pro starší, které se dostávají do věku kdy menstruace končí. Nebo pro nás všechny, které jsme se rozhodli ji přijmout a radovat se z ní.

 

Autorka: Lucia

 

Zpět

Diskusní téma: Menstruace jako dar

Datum 21.05.2009

Vložil Lucis

Titulek kazda zena si na to musi prijit sama

Odpovědět

I kdyz me rodina vychovavala ve smyslu - "nesexuj dokud nejsi pripravena na to, co z toho muze vzejit" (neboli nesexuj dokud nejsi dospela, vystudovana, vdana, zabezpecena) bohuzel tlak doby byl silnejsi. Vyrustala jsem v dobe prichodu Brava, Beverely Hills atp. do nasi nedavno svobodne spolecnosti. Na jedne strane se k nam dostavaly informace dobre, dulezite, poucne , ale na druhe strane spousta sexu mladistvych... I kdyz si stale myslim, ze jsem dopadla jeste dobre, od 17t-ti let jsem zahajila pohlavni zivot a nastala nutnost resit antikoncepce. Gynekologove predepisovali bez mrknuti oka, nikdo se moc nezabyval skodlivosti a dusledky. Az po 9 letech jsem si uvedomila, kdyz jsem vysadila HA, jak se moc tesim na prirozenou menstruaci! Jsem stastna, ze jsem ji dostala (o 5 dni drive nez jsem cekala), ze bolela tak jako kdysi, protoze mi potrvrdila, ze muj organismus, me telo je silne a dokonale, ze podleha stale prirozenym prirodnim zakonum... Prodelavam letosni jaro prerod na prirozenou zenu se vsem vsudy, je to krasne. Ze dne na den jsem prestala kourit, uz za tyden potom mi pripadlo, jako bych ani nikdy v zivote vlastne nekourila, odlozila jsem stare ego. Nabehla jsem na nakup nejakych sukni, nebot mi uz pripadlo hrozne jak porad chodim v dzinach. Zacala jsem s radosti vice cvicit (doposud jsem to brala jako nutnost, povinnost) a varit si polevky z lustenin ruznych druhu... Jsem teprve na zacatku, jeste mam hodne co menit, ale neskutecne se tesim, az se treba za rok jako nova zena odevzdam v manzelstvi svemu muzi a jeste vice se tesim na poceti, noseni plodu v lune a porod, ktery mne uvede do sveta dokonale lasky! A tak Ti dekuji za vse a odevzdavam se do Tve moci, nebot ta je dokonala! Dej se milost a vule Tva!

Datum 17.01.2009

Vložil Lucia

Titulek Menstruace

Odpovědět

Ahoj Anička

napíšu tady můj pohled na věc.
Hormonální antikoncepce je pro tělo velikou zátěži. Na úrovni těla - ženských orgánů jako takových a taky energeticky. Vaječníky dostávají hormony zvenku, jsou v útlumu a samy nic neprodukují. O tom by možná víc napsala Julka jako odbornice v gynekologii.
Dle tradiční čínské medicíny způsobují hormony blokády zvláštních energetických drah, v kterých když volně neproudí Qi- energie, tak se to projeví různorodými gynekologickými problémy jako je nepravidelná menstruace a jiné menstruační poruchy, výtoky, neplodnost, problémy v těhotenství, sklon k samovolným potratům... Navíc zakrývají a potlačují různé dysbalance a problémy, které již v těle jsou.
Například po jejich vysazení se zhorší pleť se sklonem k akné, které není léčeno jako takové, tedy příčina jeho vzniku, jen je hormonální nerovnováha potlačena hormony dodávanými zvenčí.
Proto si myslím, že hormonální antikoncepce je k tělu dost nešetrná. Tkz. dlouhý cyklus je nepřirozený, a vlastně ani nejde o fyziologický cyklus, protože po vysazení hormonů nastane krvácení jen v důsledku hormonálního spádu. Jak jsem psala v článku o menstruaci, tímto by jsme ztratili možnost měsíční detoxikace.
Stačí vám tato odpověď? Mějte se hezky J

Datum 14.01.2009

Vložil Anička

Titulek menstruace jako civilizační choroba

Odpovědět

Pěkný den,
nedávno jsem byla na vyšetření u své gynekoložky a zaujal mě letáček - dlouhý cyklus, kdy berete prášky po 90 dní a máte tak menstruaci za 1x za 3 měsíce.

Pan doktor (jeho jméno si bohužel nevybavuji), který byl otitulován zepředu i zezadu v letáčku poukazoval na to, jak tento dlouhodobý cyklus je pozitivní ve směru toho, že žena nemenstruuje, a že koneckonců menstruace původně ani neexistovala vzhledem k tomu, že ženy plodily hodně dětí a v tomto případě měly i děti velmi brzo. Tudíž nebylo nutné vajíčko z těla pravidelně odvádět.