Jak jsem prožívala (rizikové) těhotenství

21.11.2008 10:20

Už od dětství jsem moc toužila po dítěti. Po mých 22. narozeninách jsme se rozhodli, že si pořídíme miminko. Zdařilo se na první pokus. Hned druhý den mi není dobře a cítím únavu. Jen to připisuji na vrub něčemu jinému. Zjišťuji, že jsem těhotná a užívám si to. Mám radost.

V sedmém týdnu začínám krvácet. Cítím se nesvá a mám obavy o miminko. Volám svému lékaři. Mám okamžitě přijít. Jenže hlídám 2letého klučinu a neumím si představit, že ho tu nechám samotného, nebo ho potáhnu s sebou. Rozhoduji se, že návštěva u lékaře musí počkat. Dorazím k němu tedy druhý den. Hned na úvod dostávám vynadáno do k…. Prohmatává břicho a oznamuje mi: „Břicho je tvrdé, potratila jste, co jste čekala, když jste měla přijít včera. Zajeďte si do nemocnice na výškrab“. Je mi na nic. Z něj, z toho co a jak mi řekl. Sahám si na dno. Vlastní vinou jsem přišla o miminko! Brečím a zas jednou vím, jak chutná bezmoc.

V nemocnici čekám na vyšetření a necítím snad už vůbec nic - jen beznaděj. Vyšetřuje mě mladý a příjemný doktor. Přivolává dalšího. Sdělují mi, že čekám dvojčátka. Vajíčko se rozdělilo a teď se uhnizďuje. Proto krvácím. Opět mám v očích slzy. Vděčnost, radost, úleva… Jsem zmatená, srdce buší na poplach. Poslední hodina byla hodně náročná. A tak začíná náš pobyt v nemocnici s občasnými propustkami domů.

 

Až dnes si uvědomuji jak moc jsem od této chvíle věřila sobě a mým dětem, že to zvládneme.

 

V nemocnici probíhá přestavba. Dostávám se na pokoj, který je určený pro maminy před porodem. Osm postelí, na kterých se vystřídá hodně žen. A ne jen tak ledajakých. Před očima mi běží jejich příběhy. Mamina, která se bojí že její dítě bude mít oheň na obličeji a každému to vykládá. Další přišla na to, že je těhotná až ve 3. či 4. měsíci a teď přenáší. Posílají ji domů. Za tři dny je zpátky na vyvolání porodu. Jiná má po prvním dítěti širší pánev o 5cm. A naopak mladá máma, která jen září a těší se na své dítě, i když její vlastní tělo je celé fialové od strií. Další dává své dítě k adopci. A mnoho dalších.

Okolo mě se pohybují ženy a jejich děti, které chtějí či nechtějí na tento svět. Jen je tak pozoruji a nechápu, proč mají tolik obav, strachů a předsudků ohledně svého těhotenství či dětí.

Já přeci budu mít zdravé a krásné děti a vůbec o tom nepochybuji. Ano mám rizikové těhotenství.Vysoký krevní tlak. Chytil mě žlučník, mám dietu, napájím se urologickým čajem, beru prášky a dostávám injekce. Už nějaký ten měsíc ležím v nemocnici. Špatně se mi dýchá, jedno mimčo mi pořád tlačí na bránici a plíce. Valím se jak koule. Přesto jsem šťastná, že budu mít děti. Věřím tomu, že vše je v pořádku tak, jak to je. Cítím se tu v bezpečí a spokojeně. I když mám někdy chuť odtud odejít. Ale za ty dva to stojí. Budou to kluci, tak nějak to vím….

 

Jednou jsme si tak povídali u snídaně. A z kluků vypadlo: „My jsme si jen tak lítali a najednou bác a byli jsme tady.“ „ Protože jsi nás chtěla, mámo.“

 

Pohled z vnitřní strany břicha (odpovědi, které mi přišly v meditaci s nimi)

 

Začátek: Vybráno, rozhodnuto, jde se do toho. Sešup je z výšky.

Je tu trochu neútulno.

Máma nás chce a to je super.

Krvácení: Budeme dva, je potřeba s tím něco udělat. Až bude jistota, že jsme tu, rozdělíme se.

Pracujeme rychle, abychom to stihli. Je to trochu nepříjemné, ale jde to.

Jen máma je z toho vedle, má strach.

Oznámení potratu: Jsme pořád tady!!

Zmatek nad tím, že to máma vzdává.

Bolest, že jí to tak bolí

Vyšetření v nemocnici: Velký strach z toho, že se spletou a vyříznou nás ven.

Radost, že se na nás jen dívají.

Máma je moc šťastná a zmatená.

Pobyt v nemocnici: Nutné zlo. Uvědomění pro mámu, jak moc ji milujeme, že to vše podstupujeme.

Přes zdravotní potíže dáváme najevo, že doma není vše v pořádku. V nemocnici je to OK.

Jsme rádi, že jsme s Tebou a u Tebe.

 

Změna v prožívání (situace, které chtěli jinak)

V naladění na děti a prožívání situace jinak. Ujištění o lásce k nim i sama k sobě.

Vysvětlení a pochopení z obou stran. ( Lze dělat i několikrát, ne vždy se zadaří na poprvé)

U lékaře: „ Neboj se maličký všechno je v pořádku, tenhle doktor se mýlí, zajdeme k jinému.

Vůbec to od něj nebylo pěkné, že to takto říkal, jen nás tím vyděsil“ …..

Na vyšetření: „ Jen zkontrolují, jestli jsem já i ty v pořádku. Podívají se, jak to vypadá,

abychom měli jistotu, že ti nic nechybí.“ „Podívej jste dva, to je skvělé.“ ….

 

Autorka: Hanka P.

Zpět