A je tu Jaro

09.04.2009 14:15

Huráá, konečně teplo a sluníčko……už jsem myslela, že snad nikdy nepřijde……ta zima už byla moooc dlouhá. 

Říkala jsem si, proč mám pořád takovou divnou náladu, proč se mi těžko aktivuje celé mé tělo a vůbec celá psychika byla už taková polámaná. Zkoušela jsem různé metody, jak si udělat radost, chodila jsem na příjemné akce a relaxovala své tělo nejrůznějším cvičením, masážemi a koupelemi. Ale furt nic, pořád se mi vracel ten divný pocit po těle i po duši, že mě to tu nebaví, že to nemá smysl a tělo bylo pořád takové unavené. Ňák to prostě nefungovalo….

No a najednou se to ve mně samo začalo měnit s prvním sluníčkem a teplem, které si letos dalo docela dost na čas.

Začalo mě bavit něco nového vymýšlet, změnila jsem svůj šatník a začala nosit barevné oblečení (s hodně kytičkama :-)) a vrhla se do kultivace naší zahrady a nákupu nových rostlin. Musím říct, že rýpat se v zemi na první pohled vypadá jako práce nic moc, ale mně to přišlo úžasný…to spojení se zemí, její vůně, úplně mi to probouzelo k životu a dávalo mi to velký smysl. Vždyť co může být smysluplnější a krásnější než zasadit malou rostlinku a pozorovat jak hezky roste. (No je pravda, že těch věcí je určitě víc, hlavně u dětí když rostou, ale tohle mně v tu chvíli nejvíce oslovilo, jak je to hezky názorné).

Moc mě teď baví pozorovat kytičky a keříky, jak se začínají probouzet a vystrkují malé lístky ven. Každý den jsou o trochu větší a krásnější. Některé už i hezky kvetou. Úplná oáza na duši, hlavně když přijdu z práce, kde jsem celý den zavřená v šedé budově, je to moc fajn.

Je vidět, že se probouzí nejenom příroda, ale i lidé v ní. Třeba v práci se změnila nálada lidí, jsou takoví optimističtější, veselejší a aktivnější, jako by do nich vjela nová míza.

Jaro je opravdu začátek něčeho nového pro nás pro všechny, nejen pro přírodu a má to svůj velký význam. Vše staré, nepotřebné zimou odešlo (uschlo) a je čas začít tvořit něco nového nebo pokračovat v započaté cestě dál.

Takže i já se vydávám na tu svoji cestu životem a těším se na to, co nového se naučím a na nové lidi, co potkám.

Buďme otevření a vnímejme přírodu kolem sebe, co nám ukazuje a přináší, je stejná jako my. Pečujme o ní a važme si jí, a stejně tak i sami o sebe.

A co vy? Jak vnímáte jaro?

Autorka: Katka

Diskutovat o tomto článku, můžete na našem diskuzním fóru.

Zpět