Panenský kokosový olej

03.09.2009 14:47

Právě teď jsem si dala lžičku kokosového oleje a je tak vynikající, že vám o něm musím napsat.

Panenský kokosový olej má výbornou chuť, úplně se rozplývá v ústech. Mňam. Objevila jsem ho nedávno, ale určitě ne náhodou.

Tento kokosový olej kromě toho, že skvěle chutná má neobyčejné vlastnosti. Vděčí tomu zřejmě kvůli obzvláště šetrnému způsobu zpracování. Je totiž za studena lisovaný, neparfémovaný, nedehydrovaný, neobsahuje žádný cholesterol.

Ten který jsem koupila ve zdravé výživě i když jsem tam šla pro něco jiného, je z ekologického pěstování, teda Bio a ještě Fair Trade k tomu. Je o dost dražší oproti běžným olejům, ale není to běžná záležitost.

Neodolala jsem protože:

  • se vyznačuje tepelnou stabilitou, to znamená, že zůstává stabilní i při velmi vysokých teplotách a nepřepaluje se, proto je  ideální   pro vaření, smažení a pečení
  • je lehce stravitelný a bohatý na mastné kyseliny, a to takové, které umožňují postupné uvolňování energie během dne a mají schopnost stimulovat metabolismus, podporují vstřebávání dalších látek…
  • dále obsahuje téměř 50% kyseliny laurové, která se vyskytuje např. i v mateřském mléce, chrání imunitní systém proti virům a infekcím
  • v oleji jsou i další kyseliny které napomáhají ničit kvasinky a plísně - takže působí jemně detoxikačně
  • zlepšuje tak stav pleti a vnitřních orgánů
  • navíc kromě vnitřního užití se dá použít v péči o tělo a pokožku a také na vlasy (ve formě zábalů, masek nebo místo denního krému)
  •  pohladí pokožku celého těla např. po slunění

Mám ho vyzkoušený na všechny způsoby a opravdu doporučuji.

Už jen poznámečka : Je kapalný jen do teploty 25 st. C, při nižších teplotách tuhne a zachovává si tuhou nebo jemně krémovou konzistenci, to ale není na závadu. Takže já jsem ho po otevření dala do ledničky a trochu mám odlito v malé lahvičce po ruce, aby zůstal tekutý. 

Dopřejte si kokosový zážitek taky :-). 

Autorka: Lucia

 

Zpět