Dopisy

08.01.2012 22:00

Dneska se mi dostala do ruky dopisní souprava. Taková ta klasická, co jsem jí mívala jako holka. Krásně malovaný papír, k tomu sladěné obálky a tužka. Za mých maldých let to byl sen každé puberťačky.

Vím že jsem měla jednu takovou – byli na  ní ptáčkové a vím, že jsem si jí opatrovala a psala jen opravdu srdcem psané dopisy.

Vlastně jsem byla celkem překvapená že takové soupravy ještě prodávají. Kupuje je někdo?

Jak už je to dlouho co jsem dostala ručně psaný dopis… Ještě tak pohled, ten mi, jednou za čas pošlou moji přátelé ”ze stare školy”, ale dopisy?!

Jaká to škoda že se v dnešní mailama , chatama a SMSkama prosáklé době zcela vytrácí psané slovo. Myslím perem a na obyčejný papír…

Všichni denně  ťukáme do klávesnic našich notebooků a úžasných vytuňených mobilních telefonů a veškerá romantika se vytrácí.

Kdysi mi kamarád napsal krásný mail. Byla v něm báseň o  indické princezně Rehaně… Byla přenádherná…. A kde je teď? Nějakou dobu jsem ji uchovávala v mailové schránce a jednoho dne ji ztratila nadobro jediným kliknutím na ”vymazat vše”.

Asi se mi zdála shránka přesycená, možná jsem měla ”úklidový den”. Nevím…

Vím jen, že jsem si na ní už mnohokrát vzpomněla, leč marně – už si jí nepřečtu. Stejně tak si už nikdy neprolistuji skazky, které psal můj bráška z cest po Indii. Ano, blahořečila jsem tehdy moderním technologiím za to, že o něm mohu vědět kdykoli cokoli ale …

Jak ráda bych, ve chvílích samoty při svitu měsíce procházela zažloutlé obálky a četla dopisy.Ne snad kvůli potřebě vracet se do minulosti . Snad jen ze sentimentu, snad proto, abych se ujistila že se nevytratila schopnost lidí, vyjádřit písmem své pocity, svojí individualitu, momentální rozpoložení…

Každý dopis je jako obraz duše.  Každý je mistrovské dílo. Do každého vkládáme kus sebe sama.

Je škoda že nikdo z nás už téměř nemaluje. Ani já ne a velmi mě to mrzí.

Pojďme to zkusit alespoň trošu rozdmýchat.  Napsat jednou za čas dopis perem a tuží… Na krásný malovaný papír--- vložit jej do sladěné obálky… Poslat jej tomu, kdo to ocení…

 

Rehana

Diskutovat o tomto článku můžete v našem diskuzním fóru.

 

Zpět